Понедельник, 06.05.2024, 22:23
Вы вошли как Гость | Группа "Гости"Приветствую Вас Гость | RSS

МБОУ "Средняя общеобразовательная школа №12 г. Йошкар-Олы

Для автоматизации управления деятельностью школы используются программные продукты фирмы «1С».

part 2 (The time machine!)

3.   Now we are at the 3d station- Ancient Greece.

3.1 Аудирование текста.

3.2 Выполнение упражнений 2а, 2б стр.84

3.3 Монолог Александра Македонского. Беседа с ним – Did you…? (упр.3б стр.85)

 

4Now we are at the 4th  station- Ancient Rome.

4.1 Работа в парах, составление из карточек  предложения о Древних римлянах.

The ancient Romans had houses with central heating.

The ancient Romans made a lot of laws.

The ancient Romans went to see gladiators’ fights.

The ancient Romans built good roads.

The ancient Romans built public baths.

The ancient Romans went to the theatre.

The ancient Romans had a strong army.

The ancient Romans took part in the Olympic Games.

4.2 Физкультминутка

Ancient Greeks and Romans were strong people because they did sports, took part in the Olympic Games. Lets do some physical exercises. (На экране показывается глагол. Учащиеся изображают его действием, ведущий угадывает и называет две его формы.)

 

run

hunt

swim

see

wear

fish

build

go

 

5. Now we are at the 5th  station- Ancient Britain.

5.1 Просмотр отрывка из мультфильма «Легенда о короле Артуре» на английском языке.

5.2 Инсценировка диалога между главными героями.

6. Now we are at the 6th  station- Russia.

Работа с текстом на подстановку глаголов.

Peter the Great

Peter the Great ___1___ the king of  Russia in 1696. He ___2___many changes in the country. He __3___ new ships and ____4___ a strong army. Peter ___5____ history and ____6___ new cities. He wanted to make Russia a modern country. Peter ____7___ a great king.

became                    was                           built                   organized

made                       studied                      made

7. It’s time to return back in 2012. You were travelling in different places and different time. Tell us what impressed you most of all.

Проверка домашнего заданияПроекты. Мои раскопки. Монологические высказывания.

Номинирование проектов.

 

 III. Заключительный этап урока.

1.Подведение  итогов. Оценки. (Сертификаты на память)

2. Домашнее задание :Проекты. Неправильные глаголы.

Дата и время

Copyright MyCorp © 2024