Меню сайта
|
part 2 (The time machine!)3. Now we are at the 3d station- Ancient Greece. 3.1 Аудирование текста. 3.2 Выполнение упражнений 2а, 2б стр.84 3.3 Монолог Александра Македонского. Беседа с ним – Did you…? (упр.3б стр.85)
4. Now we are at the 4th station- Ancient Rome. 4.1 Работа в парах, составление из карточек предложения о Древних римлянах. The ancient Romans had houses with central heating. The ancient Romans made a lot of laws. The ancient Romans went to see gladiators’ fights. The ancient Romans built good roads. The ancient Romans built public baths. The ancient Romans went to the theatre. The ancient Romans had a strong army. The ancient Romans took part in the Olympic Games. 4.2 Физкультминутка Ancient Greeks and Romans were strong people because they did sports, took part in the Olympic Games. Let’s do some physical exercises. (На экране показывается глагол. Учащиеся изображают его действием, ведущий угадывает и называет две его формы.)
5. Now we are at the 5th station- Ancient Britain. 5.1 Просмотр отрывка из мультфильма «Легенда о короле Артуре» на английском языке. 5.2 Инсценировка диалога между главными героями. 6. Now we are at the 6th station- Russia. Работа с текстом на подстановку глаголов. Peter the Great Peter the Great ___1___ the king of Russia in 1696. He ___2___many changes in the country. He __3___ new ships and ____4___ a strong army. Peter ___5____ history and ____6___ new cities. He wanted to make Russia a modern country. Peter ____7___ a great king. became was built organized made studied made 7. It’s time to return back in 2012. You were travelling in different places and different time. Tell us what impressed you most of all. Проверка домашнего задания. Проекты. Мои раскопки. Монологические высказывания. Номинирование проектов.
III. Заключительный этап урока. 1.Подведение итогов. Оценки. (Сертификаты на память) 2. Домашнее задание :Проекты. Неправильные глаголы. |
Дата и время
|
||||||||